Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej.
Zamknij

Awaria

Awaria – prowadzi do powstania szkody w mieszkaniu. Może dotyczyć instalacji elektrycznej, sieci wodociągowej lub urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystywanych na co dzień w mieszkaniu, takich jak na przykład pralka, lodówka czy zmywarka. Osoba, która wykupiła ubezpieczenie nieruchomości, może zgłosić do swojego ubezpieczyciela szkody wywołane na skutek wspomnianej awarii.

 

Ubezpieczyciel zastrzega, które sytuacje są objęte ochroną. Zazwyczaj na liście wykluczeń znajdują się awarie sprzętu RTV lub AGD z aktualną gwarancją. W takim przypadku odpowiedzialność za naprawę ewentualnych szkód leży po stronie producenta. Do odmowy wypłaty odszkodowania dochodzi także wówczas, gdy awaria została spowodowana przez niewłaściwe użytkowanie danych urządzeń, czyli postępowanie niezgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do zakupionego produktu.

Przykład praktyczny:

Pani Joanna ma wykupione ubezpieczenie mieszkania. Pewnego dnia po powrocie ze sklepu zauważyła, że na podłodze w łazience znajdują się duże ilości wody. Po krótkich oględzinach wszystkich sprzętów zidentyfikowała źródło wycieku. Okazało się, że to źle działająca pralka spowodowała zalanie. Niestety urządzenie miało już swoje lata i gwarancja go nie obejmowała (okres jej obowiązywania skończył się dwa lata wcześniej). Pani Joanna postanowiła już dłużej nie zwlekać. Zadzwoniła do swojego ubezpieczyciela i zgłosiła awarię, a ten wypłacił jej odszkodowanie za poniesione straty, między innymi wymianę podłogi w łazience i zniszczone ubrania.